Legutóbbi frissítés:
Adatkezelési tájékoztató ügyfelek, fogyasztók és egyéb üzletfelek számára
Legutóbbi frissítés:
BEVEZETŐ
A Signify számára fontos az Ön magánéletének védelme.
A jelen Adatkezelési Tájékoztatót („Tájékoztató”) egyszerűen és közérthetően fogalmaztuk meg, hogy tájékoztassuk Önt arról, kik vagyunk, milyen személyes adatokat gyűjtünk Önről és milyen céllal, illetve hogyan használjuk fel ezeket az adatokat. Ne feledje, hogy a személyes adatok kifejezés (amely a jelen Tájékoztatóban, mint „adatok”, illetve mint „adatai” is szerepelnek) minden olyan információt vagy adatállományt magában foglal, amely közvetlenül vagy közvetve lehetővé teszi számunkra az Ön személyének azonosítását, különösen valamilyen azonosító, így vezetéknév és utónév, e‑mail-cím, telefonszám stb. alapján.
Kérjük, vegye figyelembe, hogy a Signify egy nemzetközi vállalat, ezért előfordulhat, hogy a jelen Tájékoztatót módosítjuk vagy kiegészítjük egyes országok helyi előírásainak megfelelően, illetőleg további tudnivalók ismertetése érdekében arra vonatkozóan, hogy miként kezeljük adatait a Signify konkrét termékei, szolgáltatásai, rendszerei vagy alkalmazásai útján. Adatait konkrétan feldolgozó termékek vagy szolgáltatások (például webes és alkalmazásalapú funkciók) esetében a jelen Tájékoztatót termékspecifikus tájékoztatók egészíthetik ki, amelyek bővebben ismertetik a termék vagy szolgáltatás adatfeldolgozását.
Ezeket a specifikus adatkezelési tájékoztatókat a Signify Privacy Center közli (a „Jogi tudnivalók” című szakaszban).
Nyomatékosan javasoljuk, hogy figyelmesen olvassa végig ezt a Tájékoztatót. Ha nem ért egyet az adatkezelési tájékoztatóban foglaltakkal, kérjük, ne adja meg részünkre az adatait.
MILYEN ESETEKBEN ALKALMAZANDÓ A JELEN ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓ?
A jelen Tájékoztató arra vonatkozik, hogy hogyan gyűjtjük össze és használjuk fel adatait, pl. amikor Ön
- felkeresi vagy használja a fogyasztóink és vásárlóink rendelkezésére álló internetes oldalainkat, alkalmazásainkat vagy közösségi médiacsatornáinkat;
- megvásárolja és használja termékeinket, szolgáltatásainkat, rendszereinket vagy alkalmazásainkat;
- feliratkozik a hírleveleinkre vagy más marketingkommunikációnkra;
- Ön a saját termékeit vagy szolgáltatásait nyújtja számunkra;
- felveszi a kapcsolatot az ügyfélszolgálatunkkal;
- részt vesz üzleti rendezvényeinken, vagy más formában kapcsolatba lép velünk (közvetlenül vagy közvetve) mint fogyasztó, üzletfél, üzleti partner, (al)beszállító, megbízott vagy a velünk egyéb minőségben üzleti kapcsolatban álló személy.
A jelen Adatkezelési tájékoztató Önre csak akkor vonatkozik, ha a személyes adatok feldolgozásakor mi minősülünk adatkezelőnek. Ha mi adatfeldolgozói szerepkört töltünk be, akkor személyes adatainak kezelése az adatkezelő által közzétett adatkezelési tájékoztató szerint történik.
KIT TAKAR A SIGNIFY MEGNEVEZÉS?
A Signify egy piacvezető és kivételes versenyhelyzetben lévő nemzetközi vállalat az általános világítástechnikai piacon, amely elismert szakértelemmel rendelkezik az innovatív világítástechnikai termékek, rendszerek és szolgáltatások fejlesztése, gyártása és alkalmazása terén.
A jelen Tájékoztatóban szereplő „mi”, „bennünket” vagy a „Társaság” kifejezések az Ön személyes adatai jelen Tájékoztató szerinti adatkezelőjére utalnak, azaz a Signify vállalat azon társult vállalatára, amellyel Önnek üzleti kapcsolata volt, van vagy lesz, illetve amely egyébként meghatározza az Ön gyűjtött adatai körét és azok felhasználásának módját, valamint ideértve a Signify Netherlands B.V. társaságot (cégjegyzékszáma 17061150 – székhelye: High Tech Campus 48, 5656 AE, Eindhoven, Hollandia) is. Felhívjuk a figyelmét, hogy a Signify társult vállalatai közé tartozik minden olyan leányvállalat, amely felett a Signify N.V. közvetlen vagy közvetett tulajdoni részesedés révén ellenőrzést gyakorol. A Signify Netherlands társult vállalatainak jegyzékét a Signify Adatvédelmi Irodájától lehet igényelni (az Adatvédelmi Iroda elérhetőségét a „Milyen lehetőségek közül választhat?” című szakasz alatt találja meg).
MILYEN JELLEGŰ ADATOKAT GYŰJTÜNK ÖNNEL KAPCSOLATBAN?
Attól függően, hogy Ön milyen minőségben áll kapcsolatban velünk (pl. vásárló, fogyasztó, szállító, üzletfél stb.) és milyen formában tartja velünk a kapcsolatot (pl. online, offline, telefonon stb.), Önre vonatkozóan eltérő adatok kezelését végezhetjük. Adatokat gyűjtünk Önről, például, amikor felkeresi vagy használja a fogyasztóink és ügyfeleink részére szóló internetes oldalainkat, alkalmazásainkat vagy közösségi médiacsatornáinkat, megvásárolja és használja termékeinket, szolgáltatásainkat, webalapú eszközeinket, mobil alkalmazásainkat, rendszereinket, feliratkozik a hírleveleinkre, telepít egy szoftverfrissítést, saját termékeit szállítja vagy saját szolgáltatásait nyújtja a részünkre, felveszi a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal, részt vesz üzleti rendezvényeinken, játékainkban, akcióinkon és felméréseinkben vagy bármely más formában kapcsolatba lép velünk. Amikor szolgáltatásaink vagy webhelyeink használatakor adatokat gyűjtünk, azok esetenként önmagukban nem fedik fel kilétét, és nem utalnak közvetlenül egy konkrét személyre, de más adatokkal együtt mégis visszavezethetők lehetnek Önre.
Az alábbi táblázat áttekintést nyújt az általunk gyűjtött adatok kategóriáit illetően:
Közvetlenül Ön által rendelkezésre bocsátott adatok
Adatkategóriák
|
Adatok típusára vonatkozó példák
|
Személyazonosító adatok
|
Vezetéknév, utónév, megszólítás, születési dátum
|
Elérhetőséggel kapcsolatos adatok
|
E‑mail-cím, telefonszám, cím, ország
|
Felhasználói fiók belépési adatai
|
Bejelentkezési azonosító, jelszó vagy más biztonsági kódok
|
Azonosítását lehetővé tevő képek, idézetek, illetőleg videók
|
Signify-fiókokba feltöltött vagy másképp, például egy webinárium vagy egy elbeszélgetés kapcsán hozzánk kerülő képek.
|
Pénzügyi adatok
|
Hitelkártya, bankszámla adatok
|
Az Ön által önkéntesen a Signify vagy társult vállalatai rendelkezésére bocsátott bármely egyéb adat
|
Visszajelzések, vélemények, bírálatok, hozzászólások, feltöltött fájlok, érdeklődési kör, az Ön által az átvilágítási eljáráshoz biztosított tájékoztatás
|
Végezetül, amikor felkeresi valamelyik telephelyünket, előfordulhat, hogy biztonsági okokból videó vagy egyéb elektronikus, digitális vagy vezeték nélküli megfigyelő rendszer vagy eszköz (pl. zárt láncú kamerarendszer) segítségével rögzítjük adatait.
Automatikusan gyűjtött adatok
Amikor felkeresi internetes oldalainkat vagy használja alkalmazásainkat, feliratkozik hírleveleinkre vagy más formában kapcsolatba lép velünk valamelyik digitális csatornánkon keresztül, akkor előfordulhat, hogy a közvetlenül Ön által rendelkezésre bocsátott információkon kívül számítógépe, mobiltelefonja vagy a hozzáféréshez használt más eszköze által nekünk elküldött adatokat is összegyűjtjük. Összegyűjthetjük például az alábbi adatokat:
Adatkategóriák
|
Adatok típusára vonatkozó példák
|
Az eszközre vonatkozó adatok
|
Hardver modell, IMEI-szám és az eszköz más egyedi azonosító kódjai, MAC-cím, IP-cím, operációs rendszer verziószáma, a szolgáltatásokhoz való hozzáféréshez Ön által használt eszköz beállításai és eszközkonfiguráció
|
Naplózási adatok
|
Termékeink és szolgáltatásaink, illetve a miénkhez csatlakozó termékek és szolgáltatások használati időpontja, időtartama és használati módja.
|
Helymeghatározási adatok
|
Tartózkodási helye (IP-címe, Bluetooth-adatjel vagy -azonosító, illetve más helymeghatározó technológia alapján), amely adat akkor kerül felvételre, ha engedélyezi a helymeghatározást az Ön által használt termék vagy szolgáltatás, például valamely alkalmazáson keresztül
|
Világítótestre vonatkozó adatok
|
Világítótest egyedi azonosítói, az eszközön tárolt világítótest-adatok.
|
Digitális csatornáink vagy termékeink használatával kapcsolatos egyéb adatok
|
Az Ön által használt alkalmazások vagy a felkeresett internetes oldalak, elektronikus reklámüzeneteinkben kattintott hivatkozások, mozgásérzékelési adatok
|
Más forrásokból származó adatok
Az alkalmazandó jog által megengedett mértékben az internetes oldalainkat, alkalmazásainkat és más digitális csatornáinkat meghaladóan egyéb forrásokból, így nyilvános adatbázisokból, közös marketing partnereinktől, közösségi médiaplatformokról és egyéb külső partnerektől származó adatokhoz is hozzájuthatunk Önnel kapcsolatban.
Az általunk a különféle forrásokból az Ön profiljába összegyűjtött adatok
Ha jelezte felénk, hogy testreszabott közvetlen marketingkommunikációt kíván kapni, akkor különféle (akár külső, akár belső) forrásokból összegyűjthetünk adatokat, hogy preferenciáit és érdeklődési körét jobban megismerjük, és Önhöz jobban illő kommunikációt tudjunk Önnek küldeni. Ezt elutasítva bármikor felléphet az ilyen tevékenységek ellen. Így Ön bármikor dönthet úgy, hogy leiratkozik a marketing célú e‑mailek fogadásáról, mely esetben az e‑mail-üzenetben található leiratkozási útmutatót kövesse. Ha be tud jelentkezni valamilyen Signify felhasználói fiókba, előfordulhat, a rendszer felkínálja Önnek, hogy a weboldal vagy az alkalmazás megfelelő pontja alatt módosíthatja a kommunikációs preferenciáit. Minden esetben értesíteni tud minket (az elérhetőséggel kapcsolatos adatok a „Milyen lehetőségek közül választhat?” című szakaszban találhatók), amennyiben úgy dönt, hogy nem kíván több marketing jellegű üzenetet fogadni.
HOGYAN HASZNÁLJUK A SÜTIKET ÉS MÁS NYOMKÖVETŐ TECHNOLÓGIÁKAT?
A webhelyünk, illetőleg alkalmazásaink felkeresésekor rögzített adatok az alábbiak: IP-cím, böngészőtípus, operációs rendszer, hivatkozó webhely, IP-címéből következő tartózkodási helye, a böngésző és az alkalmazás viselkedése, illetve hogy végez-e interakciót a webhelyünkön vagy alkalmazásunkban elérhető tartalommal, és ha igen, milyen jellegűt. Ezeket az adatokat különféle módokon gyűjtjük be, például saját és külsős sütikkel. A sütik és más adatkövető technológiák felhasználásának részleteit a Cookie Notice ismerteti. Az Ön által engedélyezett mértékben eljuthat hozzáférhetünk tartózkodási helyéhez, a mobiltelefonján tárolt bizonyos adataihoz, például fényképeihez, hangüzeneteihez és partnereihez.
A sütik és más nyomkövető technológiák használatával kapcsolatban további tájékoztatást a Cookie Notice szakaszában talál (Signify Privacy Center „Jogi tudnivalók” című szakasza). Sütibeállítási funkciónkkal beállításait ellenőrzése alatt tarthatja.
HOGYAN HASZNÁLJUK FEL AZ ÖN ADATAIT?
Adatait különféle jogszerű okokból és üzleti célokra használhatjuk fel.
Az alábbi táblázat áttekintést nyújt arról, hogy milyen célokra kezelhetjük adatait:
Célok
|
Példák
|
(Potenciális) Vásárlók, Szállítók, illetőleg Üzleti partnerek értékelése és (ismételt) átvilágítása
|
Átvilágítás végzése
|
Megállapodások megkötése és végrehajtása
|
Értékesítés, számlázás, termékek vagy szolgáltatások szállítása, mobil alkalmazásokba vagy webhelyekre történő regisztráció, tanfolyami részvétel, szavatosság, szolgáltatásokkal kapcsolatos kommunikáció, ügyfélkezelés
|
Támogatás nyújtása (igény esetén)
|
Támogatás nyújtása kommunikációs csatornákon keresztül, így ügyfélszolgálati és ügyfélkapcsolati támogatás
|
Közvetlen üzletszerzés
|
Kapcsolattartás a fogyasztókkal, illetőleg üzletfelekkel (kizárólag egyes országokban) vagy esetleges leendő ügyfelekkel e‑mail-marketing, piackutatások, szolgáltatásaink személyre szabása igényeinek megfelelő termékek és ajánlatok bemutatása révén (pl. honlapjainkon, alkalmazásainkon vagy egyéb kommunikációs csatornákon keresztül)
|
Érdekeltségeink/vagyontárgyaink biztonsága és védelme
|
Műszaki és szervezeti intézkedések bevezetése és alkalmazása, belső ellenőrzések és vizsgálatok, összeférhetetlenség ellenőrzésére indított vizsgálatok végzése
|
Jogszabályi kötelezettségeknek való megfelelés
|
Kötelező adatszolgáltatás állami intézmények vagy felügyeleti hatóságok részére az azon ország jogszabályainak megfelelően, ahol működünk, így adó- és társadalombiztosítási járulék, nyilvántartási és bejelentési kötelezettségek, megfelelőségi ellenőrzések, állami ellenőrzéseknek és kormányzati vagy más állami hatóságok felszólításainak való megfelelés, jogi eljárásoknak, így kötelezéseknek való megfelelés, jogaink és jogorvoslati lehetőségeink gyakorlása és bármely belső panasz vagy követelés kezelése
|
Jogi igények védelme
|
Olyan jogi igények előterjesztése, érvényesítése, illetve védelme, melyekkel kapcsolatosan érintettek vagyunk, vagy azok lehetünk
|
Termékfejlesztés
|
Az Önnek és másoknak biztosított szolgáltatások, termékek, online szolgáltatások, mobil alkalmazások és kommunikációk továbbfejlesztése.
|
Döntése alapján rész vehet webhelyünkön keresztül sorshúzásban, vetélkedőben vagy más versenyben („Verseny”). Ha egy Versenyben részt vesz, akkor részvételéhez, személyazonosításához, a csalások megelőzéséhez, illetve (ha nyer) a díj kézbesítéséhez felhasználjuk adatait, és a fenti célokból végzett adatfeldolgozást a szerződésteljesítés szükséges feltételének tekintjük. A további részleteket az adott Verseny szabályai és feltételei tartalmazzák.
Ha arra kérjük, hogy osszon meg velünk bizonyos adatokat, ám Ön ennek a kérésnek nem tesz eleget, úgy bizonyos esetekben előfordulhat, hogy nem tudjuk biztosítani az Ön számára termékeink, szolgáltatásaink, rendszereink vagy alkalmazásaink teljes funkcionalitását. Előfordulhat továbbá, hogy nem tudunk válaszolni esetleges megkereséseire sem.
Ön köteles arról is gondoskodni, hogy az adatok rendelkezésünkre bocsátása nem sérti harmadik fél jogait sem.
HOGYAN HASZNÁLJUK FEL ADATAIT MARKETING CÉLOKRA?
Előfordulhat, hogy a Signify Netherlands B.V. és a Signify más társult vállalatai rendszeres promóciós anyagokat küldenek Önnek termékeikkel, szolgáltatásaikkal, rendezvényeikkel és akcióikkal kapcsolatban.
Ezekben a promóciós anyagokban szerepelhet egyebek mellett a PHILIPS, a HUE, a SIGNIFY, illetőleg az INTERACT márkanév, és azokat különféle csatornákon keresztül juttathatják el az Ön részére, pl.: e‑mailben, telefonon, SMS-ben, postai küldeményben vagy külső közösségi hálózati partneren keresztül. Aktuális márkalistánk itt található.
Felvehetjük továbbá Önnel a kapcsolatot a Signify vagy harmadik felek („megbízható partnereink”) szolgáltatta tájékoztatással, termékekkel, szolgáltatásokkal, eseményekkel és promóciókkal kapcsolatban, ha úgy gondoljuk, hogy azok Önt érdekelhetik a termék felhasználása alapján, illetve a funkcióinak bővítésére; főként, amikor olyan partnert találunk, amely éppen az Ön igényeinek megfelelő szoltáltatást vagy megoldást kínálja, illetve hogy termékeinket és szolgáltatásainkat optimálisan kihasználhassa. Regisztrációs adatait megbízható partnereinknek sem adjuk ki, ha arra nincs megfelelő okunk.
Ha a hatályos törvények erre minket köteleznek vagy feljogosítanak, illetve ha Ön ehhez hozzájárult, akkor a legjobb, személyre szabott szolgáltatás érdekében beállításai és felhasználói szokásai szerint kommunikációnkat testreszabhatjuk úgy, hogy az adataival összefüggő és a velünk történt interakcióiból származó adatokat elemezzük és összesítjük. Az adatok alapját továbbá közönségünket szegmensekre bonthatjuk, hogy kiderüljön, mely termékeink, illetőleg szolgáltatásaink felhasználóit érdeklik marketingakcióink, illetve hogy azok eredményességét nyomon követhessük. Nyilvántarthatjuk, hogy megnyitja-e elektronikus kommunikációinkat, illetve hogy azokban mely hivatkozásokra kattint rá.
MILYEN LEHETŐSÉGEKET VÁLASZT A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN?
Amikor a közösségi médiában csatornákon/oldalakon/promóciókban és a blogokban tevékenységet folytat vagy kommunikál (például a Tetszik vagy Megosztás gombra kattint, közzétesz vagy megoszt egy hozzászólást, pontoz vagy értékelést tesz közzé), akkor egy számunkra közösségimédia-figyelést végző külső partner ezeket az adatokat feldolgozza. Ez azt jelenti, hogy a közösségimédia-figyelést végző külső partner megőriz egy példányt az Ön olyan nyilvánosan hozzáférhető internetes tevékenységeiből, amelyhez a külső partner számunkra hozzáférést biztosított. A közösségimédia-figyelést végző külső partneren keresztül mi azokat a nyilvánosan hozzáférhető adatokat gyűjtjük be a közösségi média szolgáltatójától, amelyet az adott közösségi média számára Ön biztosított. Adatai segítségével bepillantást szeretnénk kapni az emberek rólunk és márkánkról alkotott véleményéről, hogy a gondokat megoldhassuk, illetőleg termékeinket, szolgáltatásainkat fejleszthessük, illetőleg promóciós párbeszédet kezdeményezzünk Önnel. Ha nem szeretné, hogy ezekhez a fentiek szerinti adatokhoz hozzájussunk, akkor ne lépjen velünk kapcsolatba közösségi csatornákon keresztül.
Közösségi médiabeli oldalainkról és kampányainkról látogatói statisztikákat kapunk. Bár a látogató statisztikákért a Signify és annak közösségi oldali szolgáltató cége felel, Önnek elsődlegesen mégis az adott közösségi médiát szolgáltató céghez kell fordulnia, esetleges igényeit hozzájuk benyújtania, hogy jogait érvényesíthesse, és esetleg panaszt tegyen. Szükségesetén segítjük az érintett közösségi médiát szolgáltató céget azzal, hogy az Ön igényeire és panaszaira reagáljunk. A közösségimédia-hálózat szolgáltatóitól általunk megkapott személyes adatok körét és a beállítások megváltoztatásának módját a közösségimédia-hálózat weblapja és adatvédelmi szabályzata ismerteti részletesen.
HOGYAN HASZNÁLJUK FEL ADATAIT EGYÉB KOMMUNIKÁCIÓKRA?
Ügyfélszolgálati kommunikáció: Szolgáltatásainkat folyamatosan fejlesztjük, hogy azok egyre inkább megfeleljenek ügyfeleink elvárásainak. Ezért előfordulhat, hogy adatainak (ügyfél-azonosítójának és e‑mail-címének) felhasználásával fogyasztói, illetve piackutatási akcióra hívjuk meg Önt. Esetenként ezeknek a műveleteknek az elvégzésével külső partnereket bízunk meg. Mindezzel Ön lehetővé teheti számunkra, hogy még tovább fejlődjünk. Ilyen jellegű kommunikációt csak előzetes beleegyezésével küldünk, kivéve akkor, ha beleegyezésére a hatályos törvények szerint nincs szükség.
Igényelt kommunikációk: Egyes esetekben Ön igényli, hogy a Signify elektronikus kommunikáció útján tájékoztatást biztosítson egy bizonyos dologról, de marketingkommunikációnkat nem kívánja fogadni. Ilyen esetben csak az igényelt kommunikációval fordulunk Önhöz.
Ügyviteli, szolgáltatási és tranzakciós értesítések: Ügyviteli, szolgáltatási és tranzakciós értesítéseket mindenképp kap tőlünk, például a termékeinkkel kapcsolatos műszaki, illetőleg biztonsági tájékoztatást, megrendeléseink visszaigazolását, a felhasználói fiókjával kapcsolatos tevékenységekről szóló értesítést, illetve más fontos értesítéseket. Az ilyen jellegű értesítésekről nem lehet leiratkozni.
MILYEN JOGALAPON HASZNÁLJUK FEL ADATAIT?
Adatai kezelése céljából különféle jogalapokra támaszkodhatunk, például:
- Az Ön hozzájárulására (ha ezt jogszabály írja elő vagy engedi meg). Ha a személyes adatait az Ön hozzájárulása alapján kezeljük, akkor hozzájárulását bármikor visszavonhatja;
- Amennyiben szükséges, hogy szerződéses jogviszonyt létesítsünk Önnel és eleget tegyünk a szerződésben vállalt kötelezettségeinknek;
- Amennyiben szükséges, hogy eleget tegyünk jogszabályban előírt kötelezettségeinknek, vagy jogi igényeket terjesszünk elő, érvényesítsünk, illetve a velünk szemben támasztott jogi igényekkel szemben védekezhessünk;
- Ha alábbi jogos érdekeink azt megkövetelik, hogy:
o Hálózataink és adataink biztonsága érdekében;
o Irányítsuk és általában bonyolítsuk üzleti tevékenységünket a Társaságon belül; valamint hogy
o Megelőzzük vagy kivizsgáljuk a jogszabályok, üzletféllel megkötött szerződési rendelkezések, illetve a Signify feddhetetlenségi kódexében vagy a Signify egyéb szabályzataiban foglalt előírások feltételezett vagy tényleges megsértését;
o Optimalizáljuk és bővítsük marketingtevékenységünk körét és az oda illő kommunikációt;
- Amennyiben szükséges, hogy reagálni tudjunk kéréseire;
- Amennyiben bármely személy létfontosságú érdekei védelme miatt szükséges; vagy
- A helyi jogszabályok által engedélyezett bármely további jogalap szerint.
MILYEN ESETEKBEN TEHETJÜK HOZZÁFÉRHETŐVÉ MÁSOKNAK SZEMÉLYES ADATAIT?
Személyes adatait nem értékesítjük. Személyes adatait továbbá másoknak nem tesszük hozzáférhetővé, kivéve az alább leírt korlátozott esetek körét: Amennyiben az a jelen Tájékoztatóban ismertetett célok elérése érdekében szükséges, adatait kiszolgáltathatjuk az alábbi természetes vagy jogi személyeknek:
- A Signify társult vállalatai: mivel a Signify egy multinacionális vállalat, előfordulhat, hogy adatait hozzáférhetővé tesszük a Signify egyes társult vállalatai részére. Adataihoz a Signify vállalaton belül kizárólag olyan személyek férhetnek hozzá, akiknek az adatokra a szükséges ismeret elve alapján van szükségük;
- Szolgáltatók: más vállalkozásokhoz hasonlóan, bizonyos adatok kezelését kiszervezhetjük megbízható külső szolgáltatókhoz, amelyek különféle feladatokat végeznek, illetve szolgáltatásokat nyújtanak számunkra; például IKT szolgáltatók, külső tanácsadók, szállítmányozók, fizetésfeldolgozók, elektronikus kommunikációs szolgáltatási platformok; Versenyt szervező szolgáltatók;
- Üzleti partnerek: előfordulhat, hogy adatait továbbítjuk megbízható üzleti partnereinknek, hogy biztosítani tudják az Ön által igényelt, például csevegőszolgáltatásokat;
- Állami hatóságok és kormányzati szervek: A jogszabályban előírt esetekben, illetve ha erre jogaink védelmében szükség van, adatait kiadhatjuk a Signify tevékenysége szerint területileg illetékes hatóságok részére.
- Szakmai tanácsadók és más szakemberek: adatait más személyek, többek között külső tanácsadók, pl. bankok, biztosító társaságok, könyvvizsgálók, jogászok, könyvelők és egyéb szakmai tanácsadók felé is továbbíthatjuk.
- A vállalati ügyletekkel kapcsolatba kerülő más személyek: időnként előfordulhat, hogy adatait továbbítjuk egyes vállalati tranzakciók, pl. valamely vállalkozás vagy üzletrész más vállalat részére történő eladása, illetve bármely átszervezés, fúzió, közös vállalat létrehozása vagy vállalkozásaink, eszközeink vagy részvényeink értékesítése során (csőd- vagy hasonló eljárással kapcsolatban is).
- Kérésére, ha személyes adatok hordozására készül.
Anonimizált adatokat, illetve azokon alapuló jelentéseket és elemzéseket továbbíthatunk. Szolgáltatóink, beszállítóink, reklámozóink, kereskedőink, fogyasztóink, piackutató vállalatok és egyéb szervezetek számára összesített, anonimizált adatokat, valamint azokból származtatott elemzéseket és jelentéseket kiszolgáltathatunk. Ilyen anonimizált, nem személyes adatokat továbbíthatunk más felhasználók felé is, hogy ráirányítsuk figyelmüket közösségünk többi tagjához viszonyított világítási gyakorlatukra, különféle biztonságtechnikai problémákra, illetve hogy rendszerünket fejlesszük, vagy egyéb tájékoztatási célból. Intézkedéseket teszünk annak biztosítására, hogy az ilyen nem személyes adatokat ne lehessen személyre visszavezetni, és ezt partnereinktől is megköveteljük.
MILYEN ESETEKBEN TOVÁBBÍTJUK ADATAIT KÜLFÖLDRE?
Mivel a Signify egy multinacionális vállalat, előfordulhat, hogy az Ön által megadott adatokat a Signify más országokban működő társult vállalata vagy megbízható külső partner részére továbbítjuk, illetve azok hozzáférhetnek adataihoz. Ennek következtében előfordulhat, hogy adatait nem abban az országban kezelik, ahol Ön él, amennyiben erre a jelen Tájékoztatóban megjelölt célok végrehajtása érdekében szükség van.
Amennyiben tartózkodási helye az Európai Gazdasági Térség valamely tagállamában van, előfordulhat, hogy az Ön adatait az Európai Gazdasági Térségen kívül eső országba továbbítjuk. Néhány ilyen országban az Európai Bizottság által elismerten megfelelő szintű adatvédelmet biztosítanak. Az Európai Gazdasági Térségből az olyan más országokba történő adattovábbítást illetően, amelyeket az Európai Bizottság adatvédelmi szempontból nem ismert el megfelelő szintű védelmet nyújtó országként, megfelelő intézkedéseket, többek között szervezeti és jogi intézkedéseket (pl. kötelező erejű vállalati szabályokat és az Európai Bizottság által jóváhagyott általános szerződéses feltételeket) vezettünk be adatainak védelme érdekében. A szóban forgó intézkedésekről a Signify Adatvédelmi Irodája kérésre tájékoztatót küld. (Az Adatvédelmi Iroda elérhetősége a „Milyen lehetőségek közül választhat?” című szakaszban található).
MENNYI IDEIG ŐRIZZÜK MEG ADATAIT?
Adatait addig őrizzük meg, ameddig erre szükség van azoknak a céloknak az eléréséhez, amely célokra a szóban forgó adatokat összegyűjtötték (az említett célokkal kapcsolatban a „Hogyan használjuk fel adatait” című szakaszból tájékozódhat). Felhívjuk a figyelmét, hogy bizonyos esetekben a jogszabályok az adatok ennél hosszabb ideig történő megőrzését is előírhatják vagy engedélyezhetik. Az Adatok megőrzési idejét – többek között – az alábbi kritériumok alapján határozzuk meg:
- Mennyi ideig van szükség az adatokra annak érdekében, hogy termékeinket vagy szolgáltatásainkat biztosítani tudjuk Önnek, vagy üzleti tevékenységünket folytathassuk?
- Van-e Önnek felhasználói fiókja nálunk? Ebben az esetben adatait mindaddig megőrizzük, amíg az Ön felhasználói fiókjának a státusza aktív, illetve ameddig erre az Ön részére nyújtott szolgáltatások érdekében szükség van.
- Terhel-e minket jogi, szerződéses vagy hasonló kötelezettség adatai megőrzését illetően? Ez például olyan esetben fordulhat elő, ha az adott országban a vonatkozó jogszabály az adatok kötelező megőrzését írja elő, egy hatóság valamely vizsgálattal kapcsolatban a vonatkozó adatok megőrzéséről rendelkezik, illetve peres üggyel kapcsolatban vagy esetleges követelés elleni védelem céljából van szükség bizonyos adatok megőrzésére.
HOGYAN GONDOSKODUNK ADATAINAK VÉDELMÉRŐL?
A hatályos adatvédelmi és adatbiztonsági jogszabályi rendelkezésekkel összhangban megfelelő intézkedéseket teszünk adatai védelmére, így többek között kötelezzük saját szolgáltatóinkat, hogy megfelelő intézkedéseket vezessenek be személyes adatai bizalmas jellegének és biztonságának védelme érdekében. Sajnos egyetlen adatátviteli és -tárolási rendszer sem lehet garantáltan 100% biztonságú. A rendelkezésre álló technológiától, az intézkedések bevezetésének költségeitől és a megvédeni kívánt Adatok jellegétől függően technikai és szervezési intézkedéseket hajunk végre adatai megsemmisítéséből, elvesztéséből, megváltoztatásából, jogosulatlan nyilvánosságra hozatalából vagy az azokhoz való jogosulatlan hozzáférésből eredő kockázatok elkerülése érdekében. Ha bármely okból úgy véli, hogy a velünk folytatott interakciója vagy adatai nincsenek biztonságosan kezelve, szíveskedjék ezt a Signify Adatvédelmi Irodája felé azonnal jelezni a „Milyen választási lehetőségei vannak?” szakasz szerint.
MELYEK AZ ÖN KÖTELEZETTSÉGEI?
Felhívjuk figyelmét, hogy köteles legjobb tudása szerint gondoskodni az Ön által részünkre átadott adatok pontosságáról, hiánytalanságáról és naprakészségéről. Ha a fentieken túl más személyek adatait is továbbítja nekünk, akkor Önt terheli a felelősség azért, hogy ezekhez az adatokhoz a helyi jogszabályi előírásoknak megfelelően jusson hozzá. Tájékoztatnia kell például az érintett személyeket a jelen Tájékoztatóban foglaltakról, és az adatok továbbításához meg kell szereznie azok előzetes hozzájárulását.
MILYEN VÁLASZTÁSI LEHETŐSÉGEI VANNAK?
Törekszünk rá, hogy saját adataihoz hozzáférést biztosítsunk az Ön számára. Saját adatait többnyire önállóan kezelheti (pl. a felhasználói fiókjába történő bejelentkezést követően), és azokat frissíteni, módosítani, illetve – ha ez jogilag lehetséges – törölni tudja. Ilyen esetekben nyomatékosan felhívjuk a figyelmét a saját adatai feletti rendelkezés fontosságára. Lehetnek olyan esetek, amikor jogunkban áll megtagadni vagy korlátozni jogait, például ha ezt más egyének jogainak vagy lehetőségeinek védelme indokolja, illetve a személyes adatok törlését megtagadhatjuk, ha az ilyen adatok feldolgozása ahhoz szükséges, hogy eleget tegyünk jogszabályban előírt kötelezettségeinknek, hogy jogi igényeket terjesszünk elő, érvényesítsünk, illetve hogy a velünk szemben támasztott jogi igényekkel szemben védekezhessünk;
Adatvédelmi Irodánkhoz fordulhat minden olyan esetben, amikor:
- az Ön által megadott adatokat meg kívánja tekinteni, vagy azokat módosítani vagy törölni kívánja (amennyiben a Signify számára egyébként nem engedélyezett vagy nem kötelező a szóban forgó adatok megőrzése);
- tiltakozni kíván tenni bizonyos adatkezelési műveleteket illetően (pl. leiratkozás marketing jellegű üzenetekről);
- másolatot igényel saját adatairól (széles körben használt, géppel olvasható formátumban, amennyiben ennek biztosítása az alkalmazandó jog értelmében kötelező);
- bármely kérdést kíván feltenni adatai Signify rendszerén belüli védelmével kapcsolatban
Személyes Adatainak a Signify vállalaton belüli védelmével kapcsolatos bármely egyéb ügyben vagy általában a jelen Tájékoztatóval kapcsolatban a Signify Adatvédelmi Irodájához fordulhat:
- Levélben: Signify – Adatvédelmi Iroda részére – Basisweg 10, 1043 AP Amszterdam, Hollandia; vagy
- Online: Signify Privacy Center, „Adatvédelmi kérelem” szakasz.
Emlékeztetjük, hogy az e‑mail-kommunikáció nem mindig biztonságos. Ennek megfelelően e‑mailben semmilyen bizalmas adatot nem szabad továbbítania felénk.
Mindent elkövetünk annak érdekében, hogy kérésére időben és díjmentesen válaszoljunk, kivéve azokat az eseteket, ha ez aránytalanul nagy erőfeszítéssel járna. Bizonyos esetekben előfordulhat, hogy igazolnia szükséges személyazonosságát, mielőtt a kérését feldolgoznánk. Ha a kapott válasz az Ön számára nem kielégítő, panasszal fordulhat az illetékes helyi szabályozó hatóság felé.
GYŰJTÜNK-E GYERMEKEKTŐL SZÁRMAZÓ ADATOKAT?
16 éven aluli gyermekektől nem áll szándékunkban adatokat gyűjteni.
- Figyelmeztetés 16 évnél fiatalabb gyermekek számára: ha még nem múltál el 16 éves, javasoljuk, hogy kérd szüleid vagy gondviselőd tanácsát és hozzájárulását mielőtt bármilyen adatot megosztasz velünk;
- Figyelmeztetés 16 évnél fiatalabb gyermekek szülei számára: javasoljuk, hogy ellenőrizze, illetve kísérje figyelemmel, hogyan használja gyermeke a termékeinket, rendszereinket, szolgáltatásainkat és alkalmazásainkat (a honlapjainkat és más digitális csatornáinkat is beleértve) annak érdekében, hogy gyermeke az Ön engedélye nélkül ne továbbíthasson nekünk személyes adatokat.
MILYEN IDŐKÖZÖNKÉNT FRISSÜL EZ AZ ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓ?
A jelen Adatkezelési Tájékoztató bizonyos időközönként módosulhat.
Adatainak felhasználását illetően mindig a Tájékoztató legfrissebb változata az irányadó, amely a Signify Privacy Center honlapon található; lásd a „Jogi tudnivalók” című szakaszt.
- Signify -